سفارش تبلیغ
صبا ویژن
| - إستماع إصدار 1440 - باسم الکربلائیBK
لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.




گزارشی تحلیلی از دستاوردهای فرهنگی هجرت امام رضا(ع) به ایران
ایران، چگونه مرکز جهان تشیع شد؟
امام رضا (ع) از هر شهری از شهرهای ایران که عبور می کردند، بنای یک شهر شیعی را هرچند برای سالها و قرنهای بعد، پایه ریزی می کردند، به طوری که بسیاری از تحلیلگران تاریخی معتقدند، این سفر ایران را متحول کرد و باعث شد این سرزمین بعدها به عنوان هسته مرکزی جهان تشیع به جهانیان معرفی شود.

1390/7/30 ,


حج؛ از آنچه هست تا آنچه باید باشد
حدیث شبلی؛ اسرار حج راستین از زبان امام سجاد(ع)
یکی از گویاترین مطالب درباره اسرار حج، سخنان امام سجاد(ع) با شبلی است که از سفر حج بازگشته است، حضرت واژه به واژه و گام به گام اسرار حج و نیات واقعی را که باید در این سفر محقق شود، به او به عنوان نمونه و نمادی از یک شیعه واقعی آموزش می‌دهد؛ این حدیث هم‌اکنون نیز می‌تواند به عنوان بهترین آموزه از واقعیت و اسرار حج مورد استفاده زائران قرار گیرد.

1390/7/24 ,


بررسی علمی واقعة عاشورا در تقویم تاریخ هجری شمسی
تاریخ دقیق عاشورا در چه روز و ماه و سالی بوده است؟
یکی از مسائل بحث برانگیر و مورد تحقیق بسیاری از افراد (خصوصا مسلمانان)، مسئلة انطباق تاریخهای قمری و شمسی بر یکدیگر است. زیرا تاریخچة وقایع تاریخی اسلام بر مبنای تقویم قمری بیان شده و در بعضی موارد برای ما شاید مهم است که بدانیم هر یک از این تاریخها بر چه تاریخ شمسی منطبق است؟

1390/7/23 ,



بررسی "چشم زخم" از منظر قرآن / راهکارهای رفع چشم زخم
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره آیاتی که برخی مفسران آن را به چشم زخم نسبت داده و روایاتی که حق بودن چشم زخم و تأثیرات آن را مورد تأکید قرار می‌دهند، گفت: نمی‌توان در اصل تأثیر دعا در رفع چشم زخم تردید کرد .

1390/7/19 ,


منبری ها بخوانند
خطیب ماهر کم داریم/بیان داستان و خواب با محاسبات جوانان جور درنمی آید
حجت السلام موسوی بااشاره به برکات فراوان منبر در طول تاریخ اسلام همچون تربیت مجاهدان و رزمندگان در راه خدا گفت:متاسفانه امروز خطیب ماهر کم داریم در حالی که انسان های متقی ایمان و اخلاص خود را وامدار منبر هستند.

1390/7/18 ,


یک دهه جرعه نوش دریای کرامت و رأفت
دعاى امام رضادر زیارت خواهرش/غیر معصوم توان تکریم حضرت معصومه را ندارد
مسئول کمیسیون فرهنگی نماز جمعه استان کرمان، تصریح کرد: زیارتنامه مأثوره حضرت فاطمه معصومه(س) و تکریم این بانو توسط حضرت رضا(ع)حاکی از آن است که غیر معصوم توان تکریم و تمجید کریمه اهل بیت(ع)را ندارد.

1390/7/18 ,



تشریح حدیث سلسلة الذهب/ امام رضا(ع) با مردم نیشابور چگونه سخن گفت
معاون پژوهشی پژوهشکده دارالحدیث با تشریح چگونگی بیان حدیث سلسلة الذهب از زبان امام رضا(ع) در میان مردم نیشابور تأکید کرد: هدف امام رضا(ع) از بیان حدیث این است که به ما بگویند محور دین توحید است و توحید هم باید از دریچه ولایت دیده شود.

1390/7/16 ,



مصاحبه با استاد محمدرضا حکیمی درباره شخصیت حضرت معصومه(س)
س: علل هجرت حضرت معصومه علیها السلام به قم و علت برتری حضرت فاطمه معصومه در بین دیگر امامزادگان چیست؟

1390/7/6 ,



کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) در کلام علمای دین
آمدن مرحوم آیةالله العظمی، مؤسس حوزه، آقای حاج شیخ عبدالکریم حایری قدّس سرّه به قم و عزم بر اقامت در آن شهر، بر اثر یک استخاره ای بوده است که در کنار حرم فاطمه معصومه علیها السلام و با توسّل به آن حضرت انجام شده، در نتیجه آن توسّل، آیه ای آمده که ایشان را مؤظّف به ماندن و جمع کردن علما و فضلا فرموده است. و خلاصه، هدایت بی دغدغه ای در آن جریان در پرتو حضرت معصومه علیها السلام شامل حال ایشان شده است.

1390/7/6 ,



شباهت حضرت معصومه به حضرت زینب علیهماالسّلام
در میان خواتین باجلالت و بانوان بیت رسالت و امامت، دو بانوى آسمانى‏اند که از جهات گوناگون شبیه به یکدیگرند و وجه شباهت و قدر مشترک بین آن دو فراوان است. آن دو بزرگوار، یکى حضرت زینب کبرى، عقیله‏بنى‏هاشم علیهاالسّلام است و دیگرى حضرت فاطمه‏معصومه سلام‏اللَّه‏علیها.

1390/7/6 ,


منبری ها بخوانند
ورود شائبه های مادی و سیاسی نفوذ کلام و اعجاز منابر را از بین می برد
حجت الاسلام پاک نهاد ایستادگی در برابر تهاجمات دشمن را از اعجازهای منبر به عنوان رسانه تبلیغ دین دانست و گفت: اگر شائبه های مادی، سیاسی و جناحی در منابر وارد شود نفوذ کلام و اخلاص مبلغ را از بین می برد.

1390/7/3 ,


بررسی عوامل شکوفایی تمدن اسلامی در دوران امام صادق
کلاس های چندهزار نفری ومناظره ای، عامل شکوفایی علم دردوران امام صادق(ع)
امام صادق(ع) در طول حیات گهربارشان جلسات مناظره ای متعددی را با حضور هزاران مستمع برپا می کردند و با ارئه پاسخ های محکم و مستدل وجدان های خفته را بیدار و راه حق را به ایشان نشان می دادند.

1390/7/2 ,



شخصیت حضرت عبدالعظیم در نظر امامان(ع) وعالمان بزرگ شیعه
سید عبدالعظیم حسنى مورد احترام امامان عصر خویش بوده است و عالمان انساب و تذکره نویسان در طول زمان، او را به جلالت قدر ستوده اند. و روایتها از او در کتابهاى علماى شیعه آمده است.

1390/6/24 ,


کرامات و معجزات حضرت عبدالعظیم(ع)
دعاهایی که در جمع ملائک زبانزد شد / دیگر برای چه نگرانید آن دختر شفا گرفت
خادم وقتی مطلّع می‌‎شود این خانواده از ساداتند، می‌گوید: شما بچه های صاحب این بارگاه هستید. حالا که قرار بر ماندن دارید بیایید درب حرم را برایتان باز کنم.

1390/6/24 ,


میرابوالفتح دعوتی:
بسیاری از مذاهب محصول فتنه انگلیسی‌ها در کشورهای اسلامی است
مشاور قرآنی با بیان این‌که وهابیت در قرن اخیر تأسیس شده است، گفت: انگلیسی‌ها از حیث فرهنگی در سرتاسر کشورهای اسلامی مذاهبی را به وجود آوردند و به اختلافات دامن زدند، در ایران بابیت و بهائیت را به راه‌ انداختند که به واسطه قیام علما کار آن‌ها به جایی نرسید.

1390/6/20 ,


صفحه بعد> آخرین صفحه


آرشیو






تاریخ : سه شنبه 90/8/24 | 9:4 عصر | نویسنده : امیر رسواد | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.